- Menu podmiotowe
- Kompetencje jednostki
- Regulamin organizacyjny
Regulamin organizacyjny
Wersja do pobrania: Regulamin organizacyjny.docx (31,97KB)
Załącznik nr 1 do uchwały nr 6/2015
Rady Nadzorczej Zakładu Komunalnego Głogówek Sp. z o.o.
Regulamin Organizacyjny Spółki
Zakład Komunalny Głogówek Sp. z o.o.
- Postanowienia ogólne
§ 1
- Spółka działa pod nazwą „Zakład Komunalny Głogówek spółka z ograniczoną odpowiedzialnością”. Spółka ta w oznaczeniu swojej firmy może także używać skrótu: „ZK Głogówek Sp. z o.o.”
- Siedziba spółki mieści się w Głogówku.
- Spółka jest zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000549841 w Sądzie Rejonowym w Opolu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
- Spółka prowadzi swoją działalność na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, a także na obszarze innych państw.
§ 2
Przedmiotem działania Spółki jest (zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności):
1. 36.00.Z - pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody,
2. 37.00.Z - odprowadzanie i oczyszczanie ścieków,
3. 38.11.Z - zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne,
4. 39.00.Z – działalność związana z rekultywacją i pozostała działalność usługowa związana z gospodarką odpadami,
5. 43.22.Z - wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych,
6. 68.32.Z - zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie,
7. 78.30.Z - pozostała działalność związana z udostępnianiem pracowników,
8. 81.10.Z - działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach,
9. 81.30.Z - działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni ,
10. 82.99.Z – pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana.
§ 3
- Spółka wykonuje usługi komunalne na rzecz gminy, ludności, podmiotów gospodarczych oraz w ramach porozumień pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego.
- Spółka obowiązana jest realizować inne zadania służące zaspokojeniu potrzeb ludności w zakresie określonym przez organ założycielski.
- Spółka prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w przepisach Ustawy o rachunkowości.
- Do gospodarowania i zbywania przez Spółkę środków trwałych lub zorganizowanych części mienia mają zastosowanie przepisy Kodeksu Spółek Handlowych oraz Umowa Spółki.
- Spółka prowadzi rachunkowość oraz sporządza na jej podstawie sprawozdanie finansowe zgodnie zobowiązującymi przepisami o rachunkowości.
- Sprawozdanie finansowe Spółki podlega badaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunkowości.
- Wyboru biegłego rewidenta do badania rocznego sprawozdania finansowego dokonuje Rada Nadzorcza Spółki.
§ 4
Organami Spółki są:
- Zgromadzenie Wspólników.
- Rada Nadzorcza.
- Zarząd.
§ 5
- Zgromadzenie Wspólników jest najwyższym organem Spółki.
- Zadania i kompetencje Zgromadzenia Wspólników określa Kodeks Spółek Handlowych oraz Umowa Spółki.
- Zgromadzenie Wspólników powołuje i odwołuje członków Rady Nadzorczej.
§ 6
- Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad funkcjonowaniem Spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności, a także wykonuje inne kompetencje przewidziane w Umowie Spółki oraz przepisach prawa.
- Członków Rady Nadzorczej w tym Przewodniczący Rady Nadzorczej powołuje i odwołuje Zgromadzenie Wspólników.
- Rada Nadzorcza działa zgodnie z przepisami prawa oraz obowiązującymi w Spółce aktami wewnętrznymi.
§ 7
- Zarząd prowadzi sprawy Spółki i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Zarząd powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza.
- Zadania i kompetencje niezastrzeżone do właściwości Zgromadzenia Wspólników i Rady Nadzorczej należą do Zarządu.
- Zarząd może ustanawiać i odwoływać prokurentów.
- Zasady organizacji i zarządzania
§ 8
- Organizacja zarządzania i kierowanie pracą poszczególnych komórek organizacyjnych odbywa się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa.
- W Spółce obowiązuje zasada służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
- W każdej sprawie istnieje obowiązek zachowania właściwej drogi służbowej, tzn.: przekazywania informacji za pośrednictwem wszystkich kolejnych szczebli zarządzania, zgodnie ze schematem organizacyjnym Spółki.
- Każdy pracownik podlega bezpośredniemu przełożonemu, od którego otrzymuje polecenia służbowe. Otrzymując polecenia służbowe od przełożonego wyższego szczebla pracownik wykonuje jego polecenie i niezwłocznie powiadamia o tym swojego bezpośredniego przełożonego.
- W ramach wykonywania funkcji nadzorczych Prezes Zarządu, w przypadku stwierdzenia rażących zaniedbań lub szczególnych potrzeb Spółki, może wydać zarządzenia i polecenia poszczególnym komórkom organizacyjnym Spółki lub pracownikom z pominięciem bezpośrednich przełożonych , a także wyciągnąć konsekwencje służbowe.
- Każdy pracownik Spółki wykonuje zadania zgodnie z powierzonym mu zakresem czynności i obowiązków.
§ 9
- Zarządzanie w Spółce jest dokonywane w formie aktów wewnętrznych organów Spółki, poleceń kierowników wyodrębnionych komórek organizacyjnych i osób zajmujących samodzielne stanowiska (uchwał, zarządzeń, poleceń służbowych).
- Projekty aktów wewnętrznych opracowują pracownicy pełniący funkcje kierownicze lub samodzielne – każdy w zakresie swojego działania.
- Do rozpowszechniania aktów wewnętrznych oraz ich archiwizowania upoważniona jest osoba zatrudniona na stanowisku Specjalisty ds. Pracowniczych i Organizacyjnych.
§ 10
- Korespondencję wychodzącą ze Spółki kierowaną do przedsiębiorstw, zakładów, instytucji i urzędów (sprawozdania, analizy, itp.) podpisuje Prezes Zarządu.
- Kopie korespondencji wychodzącej powinny być parafowane przez osobę kierującą pracą właściwej komórki.
- Parafujący pismo odpowiada za merytoryczne załatwienie sprawy oraz jej zgodność z przepisami prawa.
- W sprawach dotyczących stosunku pracy dokumenty podpisuje Prezes Zarządu.
§ 11
- Parafowania przez Radcę Prawnego wymagają następujące sprawy:
- Umowy cywilnoprawne oraz projekty aktów wewnętrznych, instrukcji i regulaminów, które dotyczą stosunków prawnych Spółki,
- Pisma kierowane do Sądów i organów administracji publicznej,
- Pisma dotyczące sporów majątkowych, odszkodowań, strat, umorzeń lub potrąceń wierzytelności,
- Oświadczenia o rozwiązaniu z pracownikami stosunku pracy w trybie dyscyplinarnym.
- W przypadkach szczególnych, na wyraźne polecenie Prezesa Zarządu, wymagana jest pisemna opinia prawna.
- Struktura organizacyjna.
§ 12
- Działalnością Spółki kieruje Zarząd.
- Prezes Zarządu sprawuje nadzór nad działalnością poszczególnych komórek organizacyjnych.
- Prezes Zarządu może powoływać komisje i zespoły robocze do załatwiania spraw i problemów związanych z działalnością Spółki.
- Strukturę organizacyjną Spółki w układzie pionów kompetencyjnych wraz z ustalonymi powiązaniami funkcjonalnymi zawiera i określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego ZK Głogówek Sp. z o.o.
- Pracownicy zatrudnieni w komórkach organizacyjnych, w tym osoby zajmujące samodzielne stanowiska oraz osoby pełniące funkcje kierownicze w tych komórkach podlegają Prezesowi Zarządu.
§ 13
- Kierownicy działu ponoszą pełną odpowiedzialność za ich funkcjonowanie, zgodnie z obowiązującymi regulaminami i instrukcjami wewnętrznymi Spółki oraz przepisami prawa.
- Każdy pracownik kierujący komórką organizacyjną oraz zajmujący samodzielne stanowisko ma obowiązek inicjowania i koordynowania programów minimalizacji kosztów.
- Kierownicy komórek organizacyjnych oraz osoby zajmujące samodzielne stanowiska występują z wnioskami do Zarządu w sprawach wymagających uchwały Zarządu lub zarządzenia Prezesa Zarządu. Wniosek powinien być na piśmie i powinien zawierać propozycje rozwiązań wraz z uzasadnieniem.
- Kierownicy poszczególnych działów i osoby zajmujące samodzielne stanowiska administrują powierzonym ich pieczy majątkiem Spółki oraz odpowiadają za prawidłową realizację powierzonych im zadań.
§ 14
W strukturze organizacyjnej Spółki funkcjonują następujące komórki organizacyjne:
- Dział Finansowo-Księgowy (DFK)
- Dział Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych (DG).
- Dział Wodociągów i Kanalizacji. (DWIK)
- Specjalista ds. pracowniczych i organizacyjnych (SPO)
- Radca Prawny.
§ 15
Wszyscy zatrudnieni w Spółce przy wykonywaniu zadań służbowych zobowiązani są kierować się następującymi zasadami:
- Rzetelnością, efektywnością i terminowością.
- Dbałością o dobro i mienie Spółki.
- Współżycia społecznego i współdziałania.
- Przestrzegania obowiązującej tajemnicy służbowej i tajemnicy przedsiębiorstwa Spółki.
IV. Podstawowe zakresy działania komórek organizacyjnych Spółki.
§ 16
Do podstawowych zadań komórek organizacyjnych należy:
- Prowadzenie całokształtu spraw wynikających z zakresu działania komórki,
- Podejmowanie niezbędnych kroków i środków dla zapewnienia realizacji zadań objętych zakresem działania komórki oraz nie dopuszczenie do spowodowania strat,
- Przestrzeganie wykonywania zarządzeń, poleceń służbowych Prezesa Zarządu, Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników,
- Bieżące śledzenie aktów normatywnych związanych z działalnością komórki, przekazywanie treści podległym pracownikom oraz wprowadzanie w życie ich postanowień,
- Wykonywanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych przedsiębiorstwa w przedmiocie spraw wymagających ujęcia lub uregulowania w zakresie wynikającym z zadań komórki,
- Zgłaszanie wniosków odnośnie poprawy warunków bhp na stanowisku pracy,
- Analiza wniosków kontroli przeprowadzonych przez zewnętrzne i wewnętrzne jednostki kontroli oraz nadzór ich realizacji, a także bezpośrednie ich wykonanie,
- Merytoryczne załatwianie postulatów, wniosków oraz skarg i zażaleń stosownie do obowiązującej w Spółce procedury,
- Bieżące informowanie Zarządu o przebiegu realizacji zadań wchodzących w zakres działania komórki,
- Przygotowanie materiałów na naradę i konferencję oraz merytoryczna ich obsługa,
- Zawiadomienie Zarządu Spółki o stwierdzonych niedociągnięciach i uchybieniach wynikających z otrzymywanych dokumentów w trakcie załatwiania spraw wchodzących w zakres komórki,
- Opracowanie zagadnień nie objętych zakresem działania komórki zleconych doraźnie przez Prezesa Zarządu lub Głównego Księgowego.
- Komórki organizacyjne nie posiadają uprawnień do wydawania sobie wzajemnych zleceń.
V. Odpowiedzialność kierowników komórek organizacyjnych Spółki.
§ 17
- Kierownik komórki organizacyjnej kieruje całokształtem prac, których wykonanie wynika z zakresu działania komórki, zarządzeń i innych przepisów, obowiązujących w danym zakresie lub zawartych poleceniach.
- Kierownik komórki organizacyjnej uprawniony jest do:
- Wydawania dyspozycji i wytycznych podległym pracownikom niezbędnych do wykonania zadań komórki,
- Reprezentowanie spraw pracowników komórki w zakresie:
- Przedstawiania opinii personalnych,
- Stawianie wniosków o przyznanie premii, wyróżnień oraz kar podległym pracownikom,
- Występowanie z wnioskiem o zezwolenie na wykonanie prac w godzinach nadliczbowych,
- Rozlicznie z wykonania delegacji służbowej podległych pracowników,
- Oceny pracowników komórki.
- Do obowiązków kierownika komórki organizacyjnej należy w szczególności:
- Ustalenie wewnętrznej organizacji pracy w komórce, opracowanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników komórki,
- Przekazywanie podległym pracownikom ustaleń Zarządu dotyczących zadań,
- Prowadzenie wewnętrznych odpraw z pracownikami o tematyce informacyjnej, instruktażowej i kontroli wykonania ustaleń lub realizacji prac.
- Kierownik komórki organizacyjnej ponosi odpowiedzialność na podstawie obowiązujących przepisów za:
- Należytą i terminową realizację zadań należących do zakresu działania komórki organizacyjnej,
- Przestrzeganie drogi służbowej w załatwianiu spraw oraz jednolitych zasad prowadzenia spraw kancelaryjnych obowiązujących w Spółce,
- Przestrzeganie obowiązujących w Spółce przepisów prawnych i innych aktów normatywnych w tym Regulaminu Pracy,
- Zabezpieczenia mienia Spółki w zakresie komórki przed zniszczeniem, kradzieżą, marnotrawstwem lub pożarem, itp.,
- Kontrola merytoryczna dokumentów zaszłości gospodarczej w zakresie działania komórki,
- Kontrola dyscypliny pracy podległych pracowników,
- Kontrola i przestrzeganie zabezpieczenia tajemnicy służbowej pracowników komórki,
- Przestrzeganie przepisów bhp oraz przepisów pożarowych w nadzorowanej komórce.
- W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej zastępuje go pracownik wyznaczony przez niego za zgodą Prezesa Zarządu lub Głównego Księgowego. Wyznaczony pracownik przyjmuje obowiązki i uprawnienia oraz odpowiedzialność kierownika komórki organizacyjnej.
VI. Podstawowe obowiązki pracownika.
§ 18
- Do podstawowych obowiązków pracownika należy:
- Wykonywanie zadań wynikających z zakresu czynności oraz na zlecenie przełożonego, przejściowe okresowe wykonywanie czynności nie należących do zakresu jego zwykłych czynności służbowych, jeżeli tego wymaga dobro Spółki,
- Znajomość obowiązujących przepisów, zarządzeń instrukcji, regulaminów dotyczących zakresu jego pracy,
- Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów prawa pracy oraz Regulaminu pracy w tym głównie przepisów bhp i p. pożarowych,
- Dbałość o przydzielone stanowisko.
- Pracownik ponosi odpowiedzialność za wyniki pracy na powierzonym stanowisku oraz powierzony mu majątek Spółki.
§ 19
Do uprawnień pracownika należy:
- Każdy pracownik jest uprawniony do otrzymywania od swego zwierzchnika informacji i wytycznych do należytego wykonania pracy i składania wniosków dotyczących usprawnienia pracy.
- Zgłaszanie kierownikowi potrzeb i trudności przy wykonywaniu powierzonych obowiązków.
- Zwracanie się do przełożonego wyższego szczebla w sprawach spornych lub nie rozstrzygniętych przez bezpośredniego przełożonego.
VII. Zasady podziału zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwem Spółki.
§ 20
- Główny Księgowy prowadzi i koordynuje całokształtem zagadnień Działu Finansowo-Księgowego Spółki w zakresie:
- Organizacji finansów i księgowości,
- Wdrożenia i doskonalenia wewnętrznego obiegu dokumentacji finansowej,
- Kontroli wewnętrznej.
- Do zakresu zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- Opracowanie i zorganizowanie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób zapewniający ochronę mienia i kontrolę wykonania zadań oraz prawidłowy rachunek gospodarczy,
- Zorganizowanie prawidłowego obiegu dokumentów niezbędnych dla rachunkowości oraz bieżące prowadzenie rachunkowości,
- Prowadzenie syntetycznej i analitycznej księgowości środków trwałych , tabel amortyzacyjnych, analityki umorzeń,
- Prowadzenie księgowości materiałowej w układzie ilościowym i wartościowym oraz bieżące uzgodnienia stanów z kartotekami magazynu,
- Badanie terminowości, rzetelności i prawidłowości przeprowadzonej w Spółce inwentaryzacji, dopilnowanie należytego zorganizowania i terminowego przebiegu spisów inwentaryzacyjnych oraz ich rozliczenia,
- Opracowywanie na podstawie sprawozdań finansowych analiz stanu majątku i wyników finansowych Spółki, a w szczególności analiz wynikowych kosztów własnych pod kątem ich prawidłowości,
- Opracowanie preliminarza budżetowego,
- Opracowanie rocznych planów i kosztów własnych,
- Opracowanie analiz z działalności gospodarczej Spółki oraz wysuwanie wniosków usprawniających,
- Kwalifikowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych,
- Określenie sposobu ujęcia w księgach rachunkowych,
- Kontrola dokładności dokonywanych w księgach rachunkowych zapisów zdarzeń w ujęciu chronologicznym i syntetycznym,
- Sporządzanie i kontrola sprawozdań finansowych do których dane wynikają z ksiąg rachunkowych,
- Okresowe sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
- Wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości,
- Wdrażanie i kontrola realizacji obowiązujących w rachunkowości standardów,
- Określanie niezbędnych przychodów i ich alokacja na poszczególne grupy taryfowe odbiorców usług w celu zapewnienia prawidłowej budowy taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków,
- Nadzór i kontrola pracy podległych pracowników w zakresie prac finansowo-księgowych,
- Organizowanie okresowych inwentaryzacji i nadzór nad pracami komisji inwetaryzacyjnych środków trwałych przedmiotów nietrwałych,
- Terminowe sporządzanie rozliczenia kosztów w poszczególnych miesiącach z podziałem na poszczególne stanowiska kosztów,
- Sporządzanie planów rzeczowo-finansowych,
- Sporządzanie bilansu,
- Dokonywania wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,
- Wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonania planów finansowych Spółki oraz ich zmiany.
- W zakresie spraw płacowych:
- Sporządzanie list płac dla pracowników oraz zasiłków chorobowych,
- Naliczanie wynagrodzenia pracownikom, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz składek ubezpieczeniowych,
- Prowadzenie spraw dot. ubezpieczeń społecznych, obliczanie wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, naliczanie świadczeń z ubezpieczenia społecznego (zasiłki macierzyńskie, wychowawcze, porodowe, rodzinne),
- Kontrola kart BZ pod względem formalnym i rachunkowym,
- Dokonywanie potrąceń związanych z wypłatą wynagrodzeń zgodnie z zobowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- Terminowe i zgodne z obowiązującymi przepisami sporządzanie rozliczeń z tytułu wypłaconych wynagrodzeń oraz obowiązujących w tym zakresie sprawozdawczości,
- Wystawianie zaświadczeń związanych z wysokością pobieranych wynagrodzeń za pracę,
- Prowadzenie kart zarobkowych oraz kartotek zasiłków chorobowych,
- Obsługa programu Płatnik,
- Sporządzanie i transfer elektroniczny deklaracji, raportów i przelewów wynikających z wynagrodzeń osobowych i bezosobowych rozliczeń z Urzędem Skarbowym, ZUS-em i PFRON- Em,
§ 21
Do zadań i kompetencji Kierownika Działu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych należą w szczególności:
- Koordynowanie, kierowanie i kontrola pracy podległych działów.
- Dbanie o pozytywny wizerunek Spółki.
- Stałe śledzenie ogłoszeń odnośnie przetargów w zakresie gospodarki odpadami, zabieganie o nowe zlecenia, reklamowanie zadań wykonywanych przez Spółkę, sporządzanie ofert.
- Przygotowywanie materiałów przetargowych na roboty związane z wywozem nieczystości stałych i segregacją śmieci.
- Analiza kosztów i wyników ekonomiczno-finansowych podległych działów, przedstawienie propozycji usprawnień działania i możliwości zwiększania zysków Spółki.
- Prawidłowe rozliczanie pobranych części zamiennych niezbędnych do wykonywania remontów przez warsztat samochodowy.
- Prowadzenie ewidencji wydanych narzędzi i sprzętu oraz kontrola ich zużycia.
- Sporządzanie wniosków do likwidacji zużytego sprzętu i narzędzi.
- Zabezpieczenie dyscypliny i kontrola czasu pracy podległych pracowników (przestrzeganie wymiaru i norm czasu pracy).
- Prowadzenie dziennych raportów pracy podległych pracowników.
- Sporządzanie dokumentacji płacowej (BZ) i wniosków premiowych pracowników podległych działów.
- Stała współpraca z inspektorem bhp z zakresie realizacji przepisów bhp, kontrolowanie przestrzegania przepisów oraz bieżące szkolenie stanowiskowe podległych pracowników.
- Wnioskowanie o udzielenie nagród i kar za naruszenie dyscypliny pracy przez podległych pracowników.
- Sporządzanie bieżącej sprawozdawczości.
- Przygotowywanie korespondencji wynikającej z zakresu obowiązków.
- Zarządzanie taborem samochodowym, kontrola sprawności sprzętu transportowego, zlecanie napraw i zakupu niezbędnych części.
- Prowadzenie analizy kosztów remontu.
- Kontrola terminu badań technicznych samochodów.
- Czuwanie nad stanem gotowości i sprawności technicznej pojazdów.
- Ustalanie zakładowych norm zużycia paliwa na poszczególne pojazdy.
- Prowadzenie kart ewidencyjnych akumulatorów, ogumienia i kontrola ich prawidłowej eksploatacji.
- Prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej wszystkich pojazdów (karty drogowe, miesięczne karty eksploatacyjne, książki pojazdów , dokumenty najmu, itp.).
- Prowadzenie dokumentacji związanej z pracą kierowców, kontrolą legalności i terminowości uprawnień do kierowania pojazdami.
- Rozliczanie kierowców z pobranego paliwa.
- Bieżący monitoring systemu GPS, rozliczanie tras, godzin pracy i zużytego paliwa.
- Prowadzenie regularnego wywozu nieczystości stałych i płynnych.
- Utrzymywanie czystości uli, placów oraz innych terenów komunalnych opróżnianie koszy ulicznych.
- Zwalczanie ujemnych skutków zimy w tym należyte przygotowanie sprzętu i materiałów do AKCJI ZIMA.
- Zawieranie umów na prace i usługi w zakresie higieny komunalnej.
- Prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych , odzysk surowców wtórnych, recykling oraz złomowanie zużytych samochodów.
- Organizowanie i prowadzenie działań w zakresie zbiórki, segregacji, odzysku i recyklingu odpadów.
- Prowadzenie działań zmierzających do pozyskania odpadów komunalnych zgodnie z posiadanymi decyzjami władz administracyjnych i wynikających z przyjętych planów rzeczowo-finansowych.
- Podejmowanie niezbędnych działań zapewniających sprzedaż wysegregowanych surowców wtórnych na najkorzystniejszych warunkach.
- Organizowanie, nadzorowanie i koordynowanie prac bieżącej eksploatacji majątku Spółki zgodnie aktami prawnymi i decyzjami władz administracyjnych, szczególnie w zakresie Ochrony Środowiska.
- Organizowanie, i nadzorowanie prawidłowości prowadzenia okresowych pomiarów emisji.
- Wypełnianie kart pracy pojazdów.
- Utrzymanie czystości i porządku na terenie bazy transportowej oraz warsztatu.
- Prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych.
- Zawieranie umów o najem lokali i dzierżawę terenów i urządzeń.
- Naliczanie czynszów.
- Prowadzenie bezpośredniej obsługi lokatorów poprzez przyjmowanie wszystkich zgłoszeń i interwencji (osobistych, pisemnych, telefonicznych) lokatorów związanych z mieszkaniem, budynkiem, terenem przydomowym oraz załatwienie lub spowodowanie załatwienia sygnalizowanych spraw.
- Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej przy organizowaniu właściwej opieki nad ludźmi starszymi i chorymi, zamieszkałymi w zasobach mieszkaniowych Gminy Głogówek.
- Dokonywanie przeglądów stanu porządkowego i estetycznego podwórek oraz terenów przydomowych.
- Dokonywanie przeglądów stanu technicznego budynków, mieszkań, klatek schodowych, piwnic i strychów.
- Zabezpieczenie budynków przed pożarem i klęskami żywiołowymi.
- Planowanie gruntownych remontów i modernizacji budynków.
- Prowadzenie dokumentacji wykonywanych remontów bieżących, odpłatnych i lokatorskich na poszczególne obiekty.
- Bieżące usuwanie uszkodzeń i braków o charakterze eksploatacyjno-konserwacyjnym.
- Przygotowywanie materiałów przetargowych na roboty budowlane, remontowe i inne.
- Stałe śledzenie ogłoszeń odnośnie przetargów w zakresie robót wykonywanych przez Spółkę, zabieganie o nowe zlecenia, reklamowanie zadań wykonywanych przez Spółkę.
- Prowadzenie książek obiektów budowlanych.
- Wykonywanie dodatkowych czynności zlecanych przez Prezesa Zarządu.
§ 22
Do zadań i kompetencji Specjalisty ds. Pracowniczych i Organizacyjnych należy całokształt spraw pracowniczych i socjalnych, a szczególności:
- W zakresie spraw organizacyjno-gospodarczych:
- Administrowanie pomieszczeniami biurowymi i socjalnymi budynku Spółki,
- Zaopatrzenie w środki techniczno-organizacyjne i sprzętowe,
- Prowadzenie magazynu i ewidencji materiałów biurowych,
- Prowadzenie rejestru uchwał Zarządu i zarządzeń wewnętrznych,
- Prowadzenie archiwum Spółki,
- Obsługa kancelaryjna
- Prowadzenie sekretariatu,
- Zaopatrywanie pracowników umysłowych w materiały piśmienne oraz druki ścisłego zarachowania i ich rozliczenie,
- Prowadzenie wszystkich spraw kancelaryjnych, sporządzanie zapotrzebowań na materiały biurowe, druki, kontrola ich zużycia, prowadzenie rejestru używanych pieczątek, rozliczanie telefonów,
- Przygotowywanie umów najmu pomieszczeń w uzgodnieniu z radcą prawnym,
- Ewidencję delegacji służbowych,
- Książkę kontroli zewnętrznych Spółki,
- Rozliczanie opłat pocztowych,
- Utrzymanie czystości i prawidłowego stanu sanitarnego pomieszczeń biurowych oraz zabezpieczenia ich przed kradzieżą i pożarem.
- W zakresie spraw pracowniczych i socjalnych:
- Prowadzenie akt pracowniczych,
- Przestrzeganie przepisów ustawodawstwa pracy, obowiązującego regulaminu pracy i innych obowiązujących aktów prawnych,
- Prowadzenie ewidencji i kartotek stanu i ruchu pracowników w układzie ilościowym, kategorii zawodowych, miejsca pracy, płacy, wieku i wykształcenia.
- Rekrutacja i selekcja kadry, zgodnie z potrzebami Spółki i przyjętym planem zatrudnienia,
- Rozliczanie absencji nieusprawiedliwionej i usprawiedliwionej. Analiza powodów absencji nieusprawiedliwionej, spóźnień stosowania środków w celu ich zlikwidowania i zapobiegania oraz występowanie z wnioskiem o ukaranie,
- Całokształt spraw związanych z pracą w godzinach nadliczbowych,
- Kontrola prawidłowości wykorzystania zwolnień lekarskich,
- Prowadzenie spraw dotyczących odbywania praktyk zawodowych oraz stażów absolwenckich,
- Sprawowanie opieki nad osobami wykonującymi prace społecznie użyteczne oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Całokształt spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem pracowników,
- Przygotowanie pism związanych ze zmianą stawek pracowniczych, zmianą stanowisk, udzielaniem nagród i kar porządkowych, zmianą rozkładu czasu pracy i innych bieżących sprawach pracowniczych,
- Kontrola nad przestrzeganiem porządku dyscypliny pracy,
- Współpraca w zakresie szkoleń bhp.
- Prowadzenie ewidencji badań lekarskich pracowników,
- Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
- Zagadnienia związane z przejściem na emerytury i renty pracowników,
- Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
- Pomoc przy wprowadzaniu zmian do regulaminów zakładowych,
- Przygotowanie pism według zaleceń Prezesa Zarządu,
- Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie spraw kadrowych,
- Prowadzenie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
- Określanie potrzeb socjalno-bytowych pracowników oraz opracowywanie w tym zakresie propozycji planów i programów we współpracy z organizacją związkową,
- Prowadzenie ewidencji wypłat za wczasy pod gruszą oraz inne z Funduszu Socjalnego,
- Organizowanie i nadzorowanie imprez kulturalnych i rekreacyjnych dla pracowników Spółki,
- Wykonywanie dodatkowych czynności zlecanych przez Zarząd Spółki.
§ 23
Do zakresu zadań i kompetencji Kierownika Działu Wodociągów i Kanalizacji należą w szczególności:
- Bieżący nadzór i kontrola pracy ujęć wody eksploatowanych przez Spółkę.
- Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem pozwoleń wodno-prawnych na pobór wód podziemnych, wprowadzanie ścieków.
- Przestrzeganie obowiązujących standardów obsługi odbiorców usług zwartych w Regulaminie Dostarczania Wody i Odbioru Ścieków.
- Bieżąca konserwacja wszystkich urządzeń technicznych i elektroenergetycznych, wewnętrznych sieci elektrycznych, urządzeń sterujących oraz obiektów budowlanych.
- Opracowywanie wniosków taryfowych.
- Branie udziału w komisji ds. okresowych przeglądów technicznych budynków i urządzeń.
- Dbałość o estetykę i porządek na terenie ujęć wody i ich najbliższym otoczeniu oraz zgodnie z wymogami oznakowanie o zabezpieczenie ujęć wody.
- Określanie potrzeb remontowych i modernizacyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki.
- Ustalanie wysokości opłat z tytułu korzystania ze Środowiska w zakresie poboru wód podziemnych i prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie.
- Naliczanie opłat dodatkowych za przekroczenie warunków wprowadzenia ścieków przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych.
- Bieżące prowadzenie i kontrola pracy oczyszczalni ścieków oraz przepompowni ścieków.
- Czyszczenie, usuwanie zatorów i awarii na kanalizacji sanitarnej.
- Kontrola poprawności korzystania z urządzeń kanalizacyjnych przez użytkowników sieci.
- Eliminacja wód deszczowych z kolektorów kanalizacji sanitarnej.
- Monitoring w zakresie określania norm zanieczyszczeń, przekraczania tych norm i ustalania kar pieniężnych z tytułu tych przekroczeń.
- Dokonywanie okresowych przeglądów technicznych budynków, budowli i urządzeń.
- Nadzorowanie prac remontowych i modernizacyjnych przeprowadzonych siłami Spółki.
- Prowadzenie ewidencji i raportów:
- Raport dzienny i miesięczny z pracy oczyszczalni,
- Dziennik pracy obsługi,
- Eksploatacji urządzeń.
- Sporządzanie wymaganych sprawozdań.
- Ustalanie wysokości opłat z tytułu korzystania ze Środowiska w zakresie ilości, stanu, składzie i rodzajach ścieków wprowadzanych do wód.
- Wykonywanie innych, zleconych czynności i poleceń zleconych przez Zarząd Spółki.
§ 24
Do zadań Radcy Prawnego należą:
- Udzielanie porad, opinii i wyjaśnień w sprawach stosowania obowiązujących przepisów prawnych.
- Współdziałanie przy zawieraniu umów oraz wprowadzaniu wewnętrznych aktów normatywnych wywołujących określone skutki prawne.
- Sporządzanie pism procesowych.
- Reprezentowanie interesów Spółki przed organami orzekającymi oraz współudział w dochodzeniu roszczeń.
- Współdziałanie w wewnątrzzakładowym postępowaniu w sprawach pracowniczych.
- Zapobieganie nieprawidłowościom w stosowaniu prawa.
- Popularyzacja prawa wśród pracowników
VIII. Postanowienia końcowe.
§ 25
- Wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników zawierają zakresy czynności tych pracowników.
- Sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników regulują postanowienia Regulaminu Pracy.
§ 26
Zmiany niniejszego Regulaminu Organizacyjnego mogą być dokonane po uzyskaniu ich zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą Spółki w trybie przewidzianym do uchwalenia niniejszego Regulaminu.
§ 27
Regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą z mocą obowiązującą z dniem przyjęcia pracowników Zakładu Mienia Komunalnego w Głogówku.
Załącznik: Schemat Organizacyjny ZK Głogówek Sp. z o.o..docx (20,40KB)